fredag 19 september 2008

Kvällens middag

I helgen har jag planerat att vi ska testa ett par nya maträtter, som förhoppningsvis är goda nog att bjuda våra vänner på:) Förutom att de ska vara goda ska de även vara lätta att tillaga utan allt för många krångliga ingredienser. Helst ska de kunna förberedas långt innan gästerna kommer... I kväll ska jag bjuda E på Grönsakslimpa. Det låter väl sådär, men det verkar vara en bra rätt man kan förbereda i god tid om man vill. Till det blir det kyckling inlindad i parmaskinka och så sallad förstås.

Nu ska jag sätta på lite kaffe till E som kommer hem när som helst. Sedan ska jag ner till stan (läs bolaget) en sväng för att välja ut ett gott vin. Jag längtar efter mitt fredagsvin;)



Bild: Arla

Happy Friday!
Puss & Kram;)

1 kommentar:

Anonym sa...

FYI - I was here!
*skrattar*