onsdag 8 oktober 2008

Tinnitus?

Jag höll på att bli tokig! Någonting har tjutit oavbrutet i över en timma... Inte så högt, men sådär så att man hör det högre och högre hela tiden trots att ljudet är konstant. Först tänkte jag inte så mycket på det, för utanför huset är det fortfarande byggarbetsplats så jag tog för givet att oljudet kom därifrån. När jag stack ut huvudet en stund senare insåg jag att det inte alls gjorde det. Dags för husesyn! Brandlarmet misstänkte jag starkt, men nej. Kylen och frysen då? Nej. Något på övervåningen? Nej, det var relativt tyst där uppe, så jag kopplade bort brandlarmet på nedervåningen. Fortfarande oljud. Undrar om det bara är jag själv som hör det? Jag kanske håller på att bli tokig? Lo kan jag ju inte fråga, dessutom sover han skönt på övervåningen och märker nog inget (som tur är). Men va fa-an! Tillslut gick jag igenom Los batteridrivna leksaker, lyfte upp dem mot örat i turordning -och där! Det visade sig vara brandbilen som tjöt...

...
Jahopp, vems fel är det?

Inga kommentarer: