tisdag 21 oktober 2008

Höstmiddag

På fredag kommer J och L hit på middag. Det var ett tag sedan nu och jag ser jättemycket fram emot det:) Först hade jag tänkt bjuda på tacos eller något liknande, men så kom jag på att J fyller år på lördag så då vill jag ju fira till det lite extra. Dessutom har jag precis fått reda på att de blir husägare i veckan -ytterligare en anledning att fira! Frågan är bara vad vi ska bjuda på... förutom champagne dårå;) Höst och råkallt som det är vore det gott med något mustigt och smakrikt. Nu sitter jag och bläddrar i mina kokböcker för att finna inspiration och hittade faktiskt en väldans god xxx till förrätt. Har testat den en gång tidigare, men det var några år sedan så jag hoppas att den är så god som jag minns den!

Minisen har sovit ute i vagnen i snart tre timmar, men börjar nog vakna till nu. Helt slut var han efter dagis idag, han har ju inte varit där på över en vecka så han hade väl en del att ta igen... Vi ska ta och värma lite broccolipaj till middag och sedan blir det powerwalk med en kompis. Brr, ruggit ute, men vi brukar få upp pulsen och värmen snabbt på våra promenader.


Nyvaken liten sparv...

Inga kommentarer: