onsdag 22 oktober 2008

Ett litet steg framåt i jobbsökandet...

Jag har blivit godkänd av kommunen att vikariera inom skola/barnomsorg och idag fick jag nästan mitt första uppdrag. Tilldelningen av vikariat sker via sms och det är flera personer som får en förfågan. Av dem som tackar ja väljs sedan en person ut som får uppdraget, man får besked via sms och sedan är det bara att infinna sig på rätt plats i tid. (Med tanke på mitt lokalsinne, eller snarare bristen på, så skulle jag behöva en gps...;) På förmiddagen fick jag en förfrågan att vikariera på en förskola ute på landsbygden mellan kl 12-16 idag. Oftast har jag bilen hemma, men just idag har E den -typiskt! Jag kollade i alla fall med E ifall han kunde komma hem innan jag tackade ja (känner ingen annan jag kunde lånat bil av på så kort varsel). En halvtimme senare fick jag sms om att de tillsatt en annan vikarie. Puh! Fortsättningsvis kommer jag ha bilen hemma ifall jag får fler erbjudanen, och då hoppas jag verkligen att jag får chansen att jobba! Jag vill, jag vill, jag vill!!

Inga kommentarer: