onsdag 4 juni 2008

Önskedröm

Jag längtar till huset...

Naiv som jag är tror jag att alla sysslor kommer bli så mycket roligare att utföra i vårt fina hus. Det kommer bli så roligt att städa och tvätta! Tänk vilken inspiration jag kommer att få till att laga mat på nya spisen! Och vilken ordning vi kommer att ha! Var sak på sin plats. Fräscha blommor, inga halvdöda som bränts av solen eller fått för lite/för mycket vatten. Alltid rena fönster så man knappt vet om man befinner sig ute eller inne, inte så där pollengulsolkiga som de är nu.

Ta inte ner mig på jorden än, jag vill passa på att njuta av min utopi en stund till. Sitta i min lilla bubbla, dricka kaffe och blunda för kaoset runt om kring mig. Åtminstonde tills Lo vaknar och verkligheten kommer i kapp...

Apropoå det, måste passa på att packa en flyttlåda till innan minisen vaknar! (Han får inte vistas i de andra rummen, för de är inte "barnsäkrade".)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Jag betalar gärna för det du gav för klänningen plus frakt :)

Anonym sa...

Förlåt jag är jobbig med dig, men jag undrar bara om det finns någon möjlighet att du skulle kunna tänka dig sälja klänningen till mig?

Kram Caroline