fredag 27 juni 2008

En stor dag i morgon

Nu har jag förberett och plockat fram grejer för E:s lillasysters stora dag. Hon ska nämligen gifta sig i morgon! Klockan 8.00 kommer hon hem till oss för att äta frukost. Efter det ska jag göra i ordning hennes bröllopsfrisyr=) Det kommer ta ca 1 h att först locka hela håret och sedan upp till 1 h till att sätta upp det. Hon har självlockigt hår och jag hoppas såå att det inte kommer att regna imorn!! Då kan hennes hår leva sitt eget liv trots all tid som lagts ner för att styra det... Själv kör jag på samma klänning, smycken och frisyr som på förra bröllopet. Varför ändra på ett vinnande koncept?;)

Efter bröllopet är det vår "stora dag", eller natt kanske jag ska säga. Vi ska nämligen sova i nya huset för första gången! Vi har inte flyttat än, men jag har hämtat ut nycklarna och det är krypavstånd från festlokalen till nya hemmet;) Tanken var att vi skulle åkt dit i eftermiddags alla tre och greja lite, men det dök upp grejer med bröllopet som naturligtvis gick före. E har i alla fall åkt dit nu på kvällen med madrasser, toapapper, frukost och ombyte så att vi kan "slagga" där:) På söndag eftermiddag fortsätter vi (eller påbörjar...) den riktiga flytten, men först bröllopsbrunch med paketöppning hos svärmor.

Åhh, det är så härligt med bröllop!

Inga kommentarer: