onsdag 11 juni 2008

Bröllop och dop

Helgen har varit fullspäckad med bröllop och dop. 3,5 timmars sömn blev det där emellan och totalt 6 timmar i bil. Men roligt har det varit! Fredagen var tänkt att toppas med en möhippa i Stockholm, men jag kände att det skulle bli för mycket. Det är bara att inse att man inte alltid kan vara med på allt. Hur gärna man än vill. Så på fredagen tog jag med Lo till mina föräldrar för att tvätta bilen (och sola...;) E fick vara hemma och packa i lugn och ro. Han hatar att packa, så det var nog bäst för alla att han fick vara i fred... Nu har han kommit i gång och det var ju inte "så farligt", så nu ska det väl gå lättare framöver (hoppas jag).

Det var en nära kompis till mig som stod brud. Faktiskt det första bröllopet bland mina kompisar! Hoppas det blir fler snart:) Fast det innebär i och för sig att jag måste hålla fler tal... Jag var så nervös inför talet/leken jag skulle hålla så jag kunde inte äta något innan det var gjort, trots att jag var jättehungrig. Mina bordsgrannar sneglade på min överfulla tallrik när de gick för att fylla på sina egna ytterligare en gång... Talet flöt i alla fall på bra och jag kände mig nöjd efteråt, så det var bara att skåla, greppa kniven och gaffeln och äta upp. Mycket dans blev det under kvällen och det gick förvånansvärt bra att bugga. Jag trodde ett tag att E tjuvtränat, för vi buggar typ bara på stora kalas, vilket innebär att vi glömmer bort turer och kan variera oss mindre och mindre för varje gång. Kanske är det ett framgångsrecept att jag är onykter och E är nykter? ;) Hur som helst så var det ett väldigt trevligt bröllop och brudparet var så fina!

Även dopet var ett av de de trevligaste jag varit på, trots tröttheten. Jag brukar annars tycka att dop är ganska trista tillställningar och det här skilde sig väl inte på upplägg från andra dop, men på något sätt var det både trevligare och roligare än det brukar vara... Det är en kusin som bor i USA, som var hemma och döpte sin lilla son. Det var roligt att passa på att träffa dem och övriga släkten.



Jag med min kära E. Jag tog saxen och klippte av klänningens axelband 2 minuter innan vi skulle åka...

Inga kommentarer: