onsdag 10 januari 2007

Skolängtan...

I morn ska jag åka in och byta mammabyxorna på PoP. De känns lite väl tighta om man säger så, och jag lär ju inte bli mindre... Ska nog inte köpa fler byxor sen, borde väl klara mig på två par och några tights? Ett par jeans och ett par svarta "finbyxor". Ska satsa mina hårt förvärvade slantar på skor istället;-) Dem kan jag ju använda även efter graviditeten. E förstår inte varför jag alltid vill ha nya skor. Men så fort jag köpt ett par nya så förstår jag inte vad jag använt för skor innan. Just nu letar jag efter svarta ridstövlar på rean. Vill även ha ett par svarta ankelboots, dock inte för hög klack! Varför har nästan alla snygga skor så höga klackar för? Vem, jag säger VEM, kan gå i dem hela dagarna? Jag ser ju folk som har det på stan, men själv får jag ont i fötterna innan halva dagen gått:-( Får de överhuvudtaget ont i fötterna eller står de bara ut för att de vill känna sig snygga? Jag kan stå ut en kväll på krogen, men ska jag shoppa och gå på stan behöver jag bekväma skor för att inte tappa humöret...

När jag ändå är inne i "storstan" igen ska jag passa på att träffa mina polare Cam och MG. Får inte glömma julklapparna som vi inte bytt med varandra än! Undrar hur mkt de kommer kommentera min nya kropp... Lite jobbigt är det att alltid bli granskad nuförtiden. Vart man än går och vem man än träffar. Jag är ju inte den där kramiga typen direkt, vilket innebär att jag har en ganska stor "personlig sfär" runtomkring mig. Och den är liksom inte borta bara för att jag är gravid. Nåja. Får väl stå ut. Folk vill ju inget illa egentligen. Det var förresten MG som sa att jag såg svullen ut i höstas och då hade jag nog knappt gått upp nåt i vikt...

Inga kommentarer: