lördag 20 januari 2007

"Jag ser det snöar..."


Yep, nu är vintern här. Det virvlar som bara den av små vita flingor utanför fönstren. I kväll ska vi åka hem till mina föräldrar som är bortresta och ta hand om småsyrrorna och hunden. Hoppas det inte blir så mycket snö att vi behöver skotta... På kvällens schema står 1) spela tv-spel, 2) äta tacos och 3) se på film. Glinen fick sitt nya nintendo wii i går och är redan helt frälsta... Jag var där en sväng och provade golfspelet, men det är nog lättare om man aldrig spelat golf förut (vilket jag har). Så nästa gång när jag spelar golf på riktigt kan jag skylla på att det är nintendo wii som förstört min swing... (Vilken sving...? tänker nog de flesta... Jag är nämligen ingen bra golfare...) Det är underhållande att titta på när andra spelar, för istället som med traditionella tv-spel där man sitter helt still med handkontrollen så måste man röra sig för att det ska hända nåt i spelet. Ska bli kul att se E boxas. Eller spela tennis kanske? Hihihihi! Tydligen kan man även gå ner i vikt av att spela de här spelen. En kille från Philadelphia gick ner 4 kg på 6 veckor av att spela en halvtimme om dagen.
Bilder: Nintendo

Inga kommentarer: