söndag 7 januari 2007

Barnvagnsbryderiet över!

I går var vi och hämtade vår nya barnvagn som vi köpt på Blocket. Jättefin och sportig. Det blev en Emmaljunga Cerox i färgen Sport Carbon (svart och silver). Hade gärna valt färgen Soft Pink (svart och rosa), men det känns lite väl tjejigt om det blir en kille... Det tillhörde ingen lift till vagnen så vi ska åka och köpa en mjuklift i samma färgkombination imorn, kan ju ta ett tag innan vi får den om det är beställningsvara. Ska (förhoppningsvis!) även köpa en torktumlare som jag velat ha så länge. Är trött på att trängas med tvätten i vår lägenhet! Vore sååå skönt att kunna tumla handdukar, underkläder och sängkläder istället för att hänga upp dem på torkställningar.

I dag har vi varit ute och gått tipspromenad med E:s föräldrar och A. Ogillar egentligen alla typer av tävlingar där min allmänbildning sätts på prov, men det var skönt att komma ut och gå. Mer promenad blev det på eftermiddagen när vi stack i väg till gymmet en sväng. Drygt en timma på löpbandet blev det i sällskap med VR. Hade aldrig haft tålamod att gå så länge utan att ha nåt att läsa!

Måste även säga att E vart jätteduktig i badrummet i helgen. Han har borrat och satt upp bänkskivan och köksskåpen. Blev jättebra, precis som jag tänkt mig! Ingenjör som han är vill han att hyllplanen ska vara symmetriska inuti skåpen, medan jag tycker att vi först ska planera vad vi ska placera på vilka hyllor och därefter anpassa avståndet...

Inga kommentarer: