tisdag 30 januari 2007

En ledig dag

En helt vanlig tisdag. Vad kan man göra då? Förutom tvätt, plock och handla mat som är svårt att hinna/orka med på vardagarna så har jag tagit en lång promenad i solen med Jenny. Härligt vinterväder! En latte på stan hann vi oxå med innan hon stack tillbaka till jobbet. Slank in en sväng på en trendig inredningsaffär (otroligt att vi har det i vår lilla stad!!) och vill ha typ allt där inne!! Det var rea på ett jättesnyggt matbord i ek och sten som jag spanat på ett tag... Matbord behöver vi, ska ta ett snack med E när han kommit hem och fått i sig lite mat... Förälskade mig även i en lavendelfärgad Howardsoffa med tillhörande fåtölj och fotpall nedsatt till halva priset. Ska nämna det för E även om jag vet att det är kört. Vi har redan snygga soffor som inte behöver bytas ut. Dessutom kommer det bli en del andra utgifter framöver med en bebis i familjen. Men jag kan inte låta bli att drömma ändå! Önskar att vi bodde i ett stort hus med många stora ljusa rum att inreda... (och att jag var rik så jag hade råd att göra det...)

Tillbaka till verkligheten! Nu måste jag ha mat. Får improvisera ihop något med pasta och tonfisk. Ska handla sen.

Inga kommentarer: