torsdag 4 januari 2007

+ 8 kg

Jag är i vecka 25 (24+3) och har redan gått upp över 8 kg. Det känns sådär med tanke på att bebisen väger omkring 600-700 gram... Kanske ska sluta unna mig så mycket godsaker? Men det är svårt när jag vet att chokladaskarna från jul ligger i skåpet och ropar på mig. Dessutom blir det inte lättare att stå emot när E är ett sånt fikamonster. Jag brukar dock inte äta kakor och sånt, inte mer än på helgerna, men en del choklad blir det ju som sagt... Måste även röra på mig mer och äta mer hemlagad mat. Men om inte jag planerar och lagar maten så blir det typ ingen mat... Och jag har för tillfället ingen inspiration eller ork att göra det, så då blir det färdigrätter till lunch och mackor övriga måltider. Inte så bra förstås. Tycker dock att E kan försöka ta ett större ansvar för planeringen för matinköp, det är inte bara han som tycker det är jobbigt och tråkigt. Dessutom har han lite mer energi än mig för tillfället även om han jobbar mycket. Sedan måste vi ju tänka på Lo också, och Los utveckling. Tänker jag på det sättet så får jag dåligt samvete. Undrar om jag kan överföra det på E? Vill dock att han ska fatta och ta initiativ (vad gäller maten) själv. Nu ska vi åka, så det får bli Mc D on the road...

Inga kommentarer: