fredag 20 februari 2009

Helgplaner

I dag har jag och Lo storstädat. Dammsuger gör vi nästan varje dag, men det är inte så ofta moppen åker fram och sofforna flyttas. Även köksluckorna och vitvarorna har fått sig en omgång med såpa -aldrig mer vita luckor och rostfritt, säger jag... Nu är det bara toaletterna kvar, får se om jag hinner med dem båda eller om jag lämnar en till E. Nu har nämligen Lo somnat och jag ska hoppa in i duschen och sminka mig inför kvällens after work. Är inte så sugen på att gå ut i kväll, men har lovat bort mig och känner inte att jag kan banga. Så det blir ett par timmar hemifrån med tacos och vin, innan jag tar bussen hem till familjen och myser framför Let´s Dance.

I morgon bitti ska vi hjälpa våra vänner att flytta till deras nya hus. Ska bli så spännande att se det! På kvällen får vi gäster och eftersom jag inte kommer hinna laga någon mat så ska jag tina upp ett par pajer ur frysen, som jag egentligen tänkt ha till festen. Men det känns bra att smaka på dem nu och även se hur jag ska värma dem på bästa sätt... (Jag har aldrig fryst paj förut, så tips om uppvärmning mottages tacksamt;) Tror nog att chokladkakan åker fram också, har inte fryst någon sådan heller förut och vill se om den är god som upptinad. Efter maten blir det populärkultur i form av melodifestivalen.

Söndagen är än så länge tom i agendan, men lite vinterlek borde det bli! Nope, bäst jag passar på att duscha och piffa nu när Lo sover. Happy Friday!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en späckad helg!
Hoppas söndagen blir lite lugnare så du kan ta igen dig :-).