söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag



Gårdagen inleddes med färska frallor, rykande hett kaffe och morgontidningen. En riktig långfrukost blev det innan vi gick ut på en 1,5 h härlig promenad i det soliga snötäckta landskapet. Efter lunch blev jag plötsligt riktigt trött och var tvungen att ta en powernap innan svärföräldrarna kom förbi på fika. När jag vaknade till hade de redan kommit och jag hörde hur E och hans far, till min stora förvåning, planerade hur vi ska utforma vår framtida köksö... Jag kan väl säga att det de babblade om inte stämde överens med min vision och mina inredningstankar... Men jag lät dem hållas, i slutändan är det ändå jag som tänker bestämma! ;) Efter brakfikat som svärmor hade med sig (brända, men ändå goda, bullar och schwarzwaldtårta) blev det en snabb dusch och piffande innan vi åkte i väg på middag hos vänner. Det var första gången vi var hemma hos dem och jag var väldigt nyfiken på deras dyra renoveringsobjekt till hus... Jag tror huset är byggt på 30-talet och det var riktigt mysigt! Stora härliga rum, högt till tak och en trivsam atmosfär, som jag tycker nya hus saknar. Middagen smakade kanon och vinet var riktigt gott! (Hoppas jag känner igen flaskan nästa gång jag botaniserar bland systembolagets hyllor.) Vi hade med oss resesängen till Lo och efter vällingen gick E upp och la honom i deras kontor och han somnade direkt. Skönt när det fungerar så bra att ha med honom! :) Lite melodifestivalstittande blev det också och jag tycker väl inte att något av bidragen utmärkte sig direkt.

Inga kommentarer: