torsdag 26 februari 2009

Funny bubbles



På lördag åker den rosa champagnen, som jag köpte till mig själv i födelsedagspresent, ner i en kylväska och följer med till hotellet i Karlstad. Där ska den avnjutas på rummet med smarrigt tilltugg innan vi går ut och äter middag på den italienska restaurangen Cazanova. Hittade ett par roliga citat om den mytomspunna drycken:

"Det finns bara två tillfällen när jag dricker rosa champagne.
När jag är kär och när jag inte är det!"
- Coco Chanel, modeskapare

"Rosa champagne är lika gott i långklänning som i pyjamas,
i frack som mellan två lakan. Det är den absoluta förföraren
och den ultimata vederkvickaren. Några droppar räcker
för att livet skall börja leka."
- Bengt Göran Kronstam, vinskribent
.
Behöver jag säga att jag längtar till helgen? ;)

Inga kommentarer: