onsdag 18 februari 2009

Hjälp...

Vad har jag gjort? 50 gäster är inbjudna till min "lilla" fest. Jag har bjudit så många just för att vi har en lokal och det är ett bra tillfälle att passa på att träffa dem man inte träffar så ofta. Dessutom har jag ju drömt om en stor 30-årsfest och det är säkert många som inte kan komma ändå... Men jag hoppas förstås att alla kan!! Mina farhågor är dock att värdinnan (jag) springer runt som en liten blå för att stoppa pajer i ugnen, ta ut tomma formar och ställa fram nya, kollar så inte toapappret tagit slut, skär upp bitar av efterrättskakan, byter ut de utbrunna ljusen och tänder nya, sopar undan glas som gått sönder, inte hinner prata med ens hälften av gästerna, blir irriterad på E som går runt och minglar istället för att hjälpa till och slutligen står och hånglar med fel man i ett mörkt hörn. Haha! Glöm det sista! ;) Jag hoppas i alla fall att jag har vett att be om hjälp, om ingen erbjuder sig att hjälpa till frivilligt, så att även jag hinner njuta av min fest.

Inga kommentarer: