söndag 21 december 2008

Sjukstuga

Skinkan i ugnen, E sover och Lo leker med sin spis. Lo blev magsjuk i fredags men jag tror att han håller på att friskna till nu. Hoppas bara inte jag eller/och E drabbas, men risken är hög. Speciellt för E som tagit mest hand om Lo den här helgen. Vid ett tillfälle satt Lo i E:s knä och spydde rätt över honom *grimaserar* så oddsen att han blivit smittad är ganska låga... Läste förresten 3 tips i dagstidningen för hur man kan undvika att bli smittad:

1. God handhygien
2. Bra gener
3. Tur

Jo tack. Nummer 1 kan jag påverka, men 2 och 3?? Jag lägger till ett eget tips som fjärde.
4. Intala dig själv att "Jag ska INTE bli sjuk" upprepade gånger.

Vi var magsjuka förra julen så i år vill vi fira jul friska! Dessutom fyller E 35 år dagen innan julafton och då är hans familj bjudna på middag hem till oss. Så låt oss vara friska!

Inga kommentarer: