fredag 28 december 2007

Sjuklingar

Los magsjuka ville inte ge med sig. När han var uppe i 40 graders feber var han helt loj och på gränsen till okontaktbar. Vi hade kontakt med sjukvårdsupplysningen som avrådde oss att åka in i det längsta, men om han blev sämre skulle han få dropp. Det blev han inte, som tur var! När han inte ville äta gav jag honom vätskeersättning med sked så att han åtminstone fick i sig lite vätska. I dag kan jag nog säga att han är frisk, så sjukdomen har hållt i sig ett bra tag! Magen börjar komma igång och han har väldig aptit, dock får han inte äta som tidigare ännu. Men fy vad vi var oroliga där ett tag!!

På juldan smittades jag av Los magsjukdom, så då fick E två sjuklingar att ta hand om. I går kväll kunde jag börja äta lite försiktigt igen, men jag är helt orkeslös. Jag har inte ens orkat skriva mess, än mindre läsa bloggar eller kolla på film. Inte förrän nu.

Nu är vi i alla fall på G, jag och Lo!! Eller ja... någorlunda på g.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Vad skönt att ni båda är bättre!! Det finns verkligen inte mycket som är värre än när ens barn är sjukt.

elmaa sa...

Gott nytt år kära vän! Hoppas det nya 2008 blir fantastiskt för dig och din familj! Och att ni alla får vara friska! Allt gott önskar vi er!
ino
tusen kramar från Elma och D