lördag 1 december 2007

Adventspyntande

Oavsett vad jag gillar för inredningsstil så har julen varit en tid då min stil hamnat i skymundan, till förmån för E:s brokiga tomtesamling, svampar och vitmossa i adventsljusstaken och halmslöjd *urk*. I fjol började jag dock med att endast ta fram de fina tomtarna. Jag kände mig en aning elak som diskriminerade de fula, men så kan livet vara ibland. Dessutom inhandlades endast vita julstjärnor, både blommor och fönsterhängda. I år tänker jag gå ett steg längre och skippa den traditionella adventsljusstaken. För hur kul är den egentligen? Jag har i och för sig inte ens reflekterat över att göra något annat tidigare, för så har den ju sett ut under hela mitt liv. Men i går knåpade jag ihop en variant helt i min stil. Så enkelt, så snyggt. (Om jag får säga det själv;)
k

Skifferbricka från Lagerhaus, blockljus från Hemtex, snöre och speglar med siffror från Edvins Corner.

3 kommentarer:

elmaa sa...

Den var jättesnygg!! Jag är sååå avis. Jag är också lite smått allergisk mot mycket julkrimskrams. Det är min mammas fel. Hon har massa tomtar överallt och jag bara ryser. Så här hemma är det tomtefritt, vita ljusstakar i fönstren, en vit julstjärna och en vit adventsljusstake fylld med hasselnötter (oskalade) och vita ljus. Inte ens glöggen får vara röd. Ingen röd jul här inte. :)

Anonym sa...

Härlig ljusstake! Kul med egen designade saker. Förresten, jag gillar din idé med Lo i halmkrubba som julkort! Kör hårt tjejen, "go girl"!
/Anna

Sanna sa...

elma: Tack:)Vi fick en stor krimskramstomte av mamma i julklapp förra året. Typ en halv meter hög, blinkande! Jag kunde bara inte ta hem den...

Inte ens röd glögg?! haha... Hoppas du dricker vit då!

anna: Tack! Det är kul att pyssla lite, speciellt när det går fort och lätt;) Får se hur det blir med halmkrubban...