onsdag 12 december 2007

Julbord

I kväll ska jag med E på julbord med hans jobb. Det brukar bli en trevlig tillställning med massa god mat. Fast det är en sak jag inte gillar: det är alltid bordsplacering. Inte någon genomtänkt sådan utan männen får en lapp och kvinnorna en annan och så får man se vilka som hör ihop. Ja, ni fattar;) Medelåldern är sisådär 45-50 år och jag är inte den bästa att hitta samtalsämnen, så lite jobbigt är det. I år ska jag dock försöka se till att hamna vid samma bord som E. Jag tänker hänga som ett frimärke på honom och förvandlas till en sådan där jobbig, osjälvständig efterhängsen tjej... *ler* Det blir ju trots allt roligast för mig!

Update: Det blev en riktigt trevlig kväll! (Ändå satt jag inte brevid E...) Los farmor och farfar var hemma hos oss med Lo, som charmade dem som vanligt. "Han är helt otrolig, är han alltid så här snäll?" Jo, det är han. Alltid. (De ställer ofta den frågan till oss, så de borde veta svaret vid det här laget.)

Inga kommentarer: