torsdag 3 januari 2008

Back in business

Friskare, piggare, starkare, roligare, snyggare *nåja* än någonsin är vi på benen igen, jag och Lo. Hungrigare är vi också... De fyra kilona som rasade under mina två sjukdomsdagar har hittat tillbaka igen (som tur är). Hoppas bara inte de får sällskap av fler, eftersom jag lyckas klämma mig i favvojeansen igen;)

I går kom E hem lite tidigare från jobbet så jag kunde åka i väg och rea-shoppa! Jag var laddad till tänderna, men trodde väl inte att jag skulle hitta något speciellt. (Man brukar ju inte göra det när man är inställd på att tokshoppa...) Tokshopping blev det iaf:) Jag hade siktat in mig på överdelar och hittade ett par toppar och en kortärmad skjorta som jag spanat in tidigare. MQ hade börjat märka om sina varor inför dagens rea, så jag var först på godsakerna -utan trängsel! En kofta och en tunika blev fynden. Slank in på Pop och köpte en cardigan, en body och en tröja till Lo. Allt grönt och till halva priset:) Hittade ett par fodrade vinterstövlar med grov sula, men hörde E:s ord i bakhuvudet "köp nu inga fler stövlar...", så jag provade dem inte ens. Skulle köpt dem!! De hade varit perfekta i dag, snöigt och halt som det är! *snyft*

Snart kommer E hem en sväng med thaimat till oss. Mumma!

Inga kommentarer: