fredag 4 januari 2008

Nyårslöfte

Jag gillar inte det här med att ge löften, särskilt inte nyårslöften. Men jag har gjort ett undantag i år och gett mitt första nyårslöfte någonsin. Det ni! Bakgrunden till mitt löfte är att jag, som typ aldrig är sjuk, har varit det mer än någonsin i höst/vinter. Min teori är att det kan bero på ett försämrat immunförsvar som i sin tur beror på mina dåliga matvanor. Det är framförallt lunchen jag syftar på då. Den har mestadels bestått av mackor och kaffe och intagits antingen hemma eller på stan, någon gång mellan kl 12 och 16. Som en god mor vill jag givetvis inte att min son ska ärva mina usla vanor, så det finns väl två anledningar till mitt löfte, som lyder:

Jag lovar att försöka (måste gardera mig...) äta lagad lunch de flesta dagarna i veckan. (4 dagar av 7 är väl ett rimligt mål att börja med?) Lunchen ska intas senast kl 14.

Vad tror ni om det? Har ni avgett några nyårslöften?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm... maten är viktig. Passa dig så du inte får en massa extra kilon för att kroppen inte vet när den ska få mat och därför lagrar ALLT du äter. Det är så jag fått min hydda. Lycka till!

Sanna sa...

anna: Oj då! Lagrar ALLT... Det tål att tänkas på...