söndag 6 januari 2008

Landvetter nästa!

Inte för att vi ska åka på semester. Tyvärr inte. Jag ska åka och hämta mina föräldrar och småsystrar som tillbringat en månad i Kina. Dessvärre har vi värsta snövädret här i dag så det är nog ingen höjdare att ge sig ut på vägarna. Svärfar ringde nyss och avrådde mig från att ge mig iväg... Jag får väl gå in på Vägverkets hemsida och spana in hur det ser ut på vägarna just nu. Jag hade även planer på att åka en omväg via Trollhättan och gå på husvisning, men det har jag lagt ner. En annan plan var att stanna intill på köpcentret i Partille för att kolla efter vinterstövlar. Den planen är inte riktigt nedlagd än... men jag får väl se vad tiden hamnar på när jag kommer neråt E20. Om jag nu ger mig iväg, vill säga. (Vilket jag tror.)
k

Så här ser det ut utanför vår dörr idag. Inte jättemycket snö än, men snart, för snön vräker ner...
k
Update: Resan gick bra! Väglaget var bättre längre söderut även om det snöade och regnade om vartannat. Köpcentret hanns med, men inga stövlar blev det. Detta trots att det säkert fanns 5 skoaffärer där...

2 kommentarer:

elmaa sa...

Om du kör extra försiktigt, så är det helt klart att du hinner med jakten på stövlarna! :)

Anonym sa...

Här har vi oxå en hel del snö idag, fast det har börjat smälta bort.. Synd, för om det ändå ska komma snö, får den gärna ligga kvar! Hoppas resan gick bra och att du hittade både familjen och stövlarna!