lördag 12 januari 2008

Fredagskväll i tre akter

Det var trevligt att komma ut igår! Eller ja... det började väl inget vidare... Vi skulle titta på en tomt på eftermiddagen innan det hann bli allt för mörkt, men E var sen hem från jobbet. Det hann alltså bli mörkt innan vi var framme. Lo var trött och kinkig. E var trött och kinkig. Jag var (bara) kinkig. Dessutom dirigerade jag fel väg på kartan och det gjorde ju inte saken bättre. Tomten, som jag trodde skulle vara i det närmaste perfekt, blev en stor besvikelse. Humöret blev ju inte direkt bättre av det. Förutsättningarna var alltså inte de bästa när vi skulle åka och titta på datorer... *ridå*

Ingen av oss kan något om datorer, ändå har vi helt olika krav på vad det är vi ska köpa. För E (ingenjören) är det viktigaste att den fungerar för våra behov och det gör ju alla datorer eftersom våra behov typ är att surfa, lagra bilder och använda word/excel. Vi tillhör alltå inte kategorin "avancerade datoranvändare". För mig är designen det viktigaste eftersom datorn inte kommer att stå gömd i ett kontor. Jag tror dessutom att ett framtida behov kan bli att vi ska kunna se på tv och film på datorn, alltså vill jag ha en bra bildskärm. Konflikt. *ridå*

Med humöret på topp (inte!) satte vi oss i bilen för att åka och äta middag med några vänner. Vi tog oss i kragen (det finns inget värre än att träffa par som är sura på varandra och pikar om ditt och datt när man umgås med dem...) och anlände till restaurangen för att inta en Mongolian Barbeque. Det var ett nytt koncept för mig som går ut på att man själv plockar grönsaker, lamm, kyckling, räkor, musslor, såser, nudlar eller vad man nu vill ha, och så wookar kockarna det till en medan man tittar på. Kul och verkligen jättegott! Jag tror inte att någon av vännerna kunde ana att vi tidigare under kvällen haft värsta sura konflikterna och återstoden av kvällen blev riktigt lyckad till sist! *ridå*

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt val med dator, det tycker jag också, som ändå är en flitig användare och har den till väldigt många olika ändamål.
Ang. er middag - så har jag ätit i Gbg en gång, det var jättegott och en annorlunda upplevelse.