tisdag 9 december 2008

Luciafirande på dagis

På torsdag kväll är det lussefirande på dagis. Los första! Mitt första som mamma! De små barnen ska inte gå i något tåg utan det blir typ "samling" där de sjunger julsånger. Föräldrarna har med fikakorg, barnen är utklädda och fröknarna får julklappar, som barnen (nåja, föräldrarna;) samlat ihop pengar till. Så långt -allting väl. Det är bara det att jag blivit så himla blödig på senare år så jag slår vad om att jag inte kan hålla tårarna borta! Tycker det är så pinsamt. Speciellt eftersom jag tidigare varit totalt oblödig, så är det ju inget jag är van vid direkt...

Update: Lite blank i blicken blev jag allt när alla barnen stod där framme och sjöng. Men det rann inte över, som tur var:) Lilla Lo hade tomtepyamas men ville inte ha tomteluvan på sig, men jag lyckades nog få med den på något kort i alla fall. Själv mådde jag fruktansvärt illa hela kvällen och det visade sig vara magsjuka som bröt ut ordentligt senare på natten. (Hoppas jag inte smittade någon...!) Det gick i alla fall över snabbt den här gången, även om jag varit lite matt ett par dagar efter det.

Inga kommentarer: