tisdag 9 december 2008

Jag hade egentligen andra planer, men...

Jag kutar runt som en liten blå råtta och plockar och donar. Anledningen är att E ringde i eftermiddags och sa att han bjudit hem några gamla kolleger i kväll på julskinkmacka och öl. Helt okej för mig förutom att det är jag som får sticka iväg och handla, städa, kyla öl och förbereda allt för E kommer i bästa fall hem precis innan hans kolleger ringer på dörren. Tvättberget, som jag tänkt ta hand om nu på eftermiddagen har jag gömt i ett skåp. Nedervåningen städade jag redan i förmiddags, men på övervåningen var det totalt kaos... Vi har nämligen inte lyckats återställa kaoset helt efter att vi fick nytt golv på kontoret. (Illa!) Det är fortfarande inte ordning där uppe, men i jämförelse med hur det såg ut tidigare idag så kan vi åtminstone visa hur vi bor, utan att skämmas allt för mycket... Som ni förstår uppskattas inte spontanbesök hos oss... Eller gärna spontant, men slå en signal en kvart innan;)

Visst tycker jag att man ska ställa upp för varandra, och inte behöver det vara någon millimeterrättvisa heller, men lite rättvist ska det väl ändå vara?! Det är ju alltid jag som tvingas ställa upp för att min sambo är så disträ, aldrig tvärt om. Och ordet aldrig är tyvärr ingen överdrift i det här fallet...


Ölen på kylning i snön.

1 kommentar:

Anonym sa...

AJajaj, hoppas ändå du fick en trevlig kväll med grabbarna så det blev värt allt stök!