fredag 21 november 2008

What a lovely day!

Det är så här en perfekt vinterdag ska vara; strålande sol, snö på marken (om än väldigt lite...) och ett par minusgrader. Egentligen är jag ganska trött och dessutom har jag ont i halsen, men en sån här solig dag glömmer jag det och fylls av energi! Det är så mycket jag vill göra idag! När jag bloggat klart ska jag ta en promenad till stan med Lo och "bara kika lite"... Fick lite rabattkuponger från Lindex och Kappahl och det är ju synd om de ska förgås;) Dessutom kom ju barnbidraget igår och Lo behöver förnya sin garderob. Visst är det synd att barn växer så fort? -NOT;) Fika måste vi också göra. Latte och Lussekatt skulle smaka mumma en dag som denna!

När vi kommer hem skulle jag vilja sy gardiner och stolsöverdrag. Jag vill hitta något fint tyg att spänna upp på en ram. Jag vill sätta upp julstjärnor i fönstren, leta fram glöggkopparna och göra Mozartkulor. Jag känner till och med för att städa och tvätta fönster! Sedan måste jag handla och laga till något gott till i kväll. E har varit i Tyskland några dagar och kommer hem i kväll så det får bli lite fredagsmys.

Tro nu inte att jag verkligen kommer hinna göra allt det här. Nej, nej, men jag skulle vilja!

Inga kommentarer: