onsdag 12 november 2008

Dubbelbokad

Första advent planerar jag att vi ska ha lite glöggfika alternativt -fest här hemma. Efter att ha kollat med E, som tyckte det var en bra idé, började jag bjuda hem vänner till oss. I går fick jag ett cc-mail från E, som han skickat till sina systrar i Stockholm: "Förmodligen kommer vi upp till Sthlm alla 3 med tåg helgen 29-30 nov." Jaså? Jag blir såå trööött........ Det här med kommunikation... Som jag uppfattat det hela så var vi överens om att åka nästa helg utan Lo. (Vi vill inte åka så långt med Lo om vi inte måste, han har varit rätt kinkig när vi åkt bil den senaste tiden.) Mamma ville dock inte vara barnvakt över natt när vi är så långt hemifrån så vi bestämde att endast E åker och jag åker upp vid ett senare tillfälle. Men, nu ska E till Tyskland i slutet på nästa vecka och kommer hem på fredagen så det blir ju lite jobbigt för honom att vända i dörren och pysa till Stockholm, så nu tycker han uppenbarligen att vi ska åka upp hela familjen 1:a advent istället. Själv tycker jag att vi borde vara överrens innan han skjuter i väg ett mail till systrarna, speciellt om planerna inkluderar mig.

Inga kommentarer: