måndag 3 november 2008

Puh, vilken dag!

Morgonbestyren gick i alla fall bättre än jag vågat drömma om och nu hoppas jag att det fortsätter så:) Efter att knappt ha sovit en blund i natt gick jag upp kl 06.00, sminkade mig, drack kaffe och åt frukost. Minisen sov i godan ro enda tills jag väckte honom med vällingflaskan ungefär 06.45. När vällingen var uppdrucken hade Lo fått upp ögonen och jag gjorde i ordning även honom. 07.15 hade jag lämnat en glad unge på dagis och en mamma med gott om tid var på väg till sin nya arbetsplats!

Det har minst sagt varit en väldigt intensiv dag och så ont i huvudet som jag hade när arbetsdagen var slut minns jag inte att jag någonsin haft tidigare... Det har varit tjatigt, rörigt, (lite) roligt och intressant. Mattelektionen på morgonen var klart roligast! Under sista lektionen stack de flesta eleverna i väg för att sjunga i skolans kör och jag hade endast sex elever kvar i klassrummet. Hela klassen har varit "portad" från kören ett tag för att de inte kunnat sköta sig, men efter höstlovet, (som var förra veckan) skulle de få en ny chans att delta. Lugnt och skönt -ett tag! För efter en stun började de droppa in en efter en för att de hade blivit utkörda av körledaren! Så ni kan ju tänka er att det är en ganska stökig klass... När jag skulle gå hem frågade några andra lärare om jag ska komma även i morgon, detta trots att de vet att jag ska vara där en vecka! (Jag har hört många rykten om klassen och dess lärare, så kanske var frågan befogad?)

Vid tretiden hämtade jag Lo på dagis och han har inte varit sig lik på eftermiddagen. Trött och grinig för säkert första gången i sitt liv! Jag skämtar inte -det är verkligen första gången! Fast det har ju varit en lång arbetsdag även för honom. Apropå lång arbetsdag så väntar jag på att E ska komma hem! Klockan är 20.30 och han är fortfarande inte hemma! Jag hade hoppats att han skulle tagit hand om Lo en stund på kvällen så att jag kunnat vila. Nu har dock Lo somnat, så nu kan jag hoppa in i duschen och sedan förbereda ett par av morgondagens lektioner. En lektion ska jag gå igenom Vikingatiden och en annan lektion ska handla om Västergötland och Hornborgarsjön... :)

Inga kommentarer: