måndag 4 augusti 2008

Vardagskonflikt

I går när vi kom hem tvättade vi i ett. Minst fyra maskiner hann vi med innan sängdags. Själv vill jag köra allt som går i torktumlaren, medan E anser att det är onödigt att tumla sängkläder för "det går åt så mycket energi". Om han bestämde helt skulle vi bara tumla underkläder och strumpor, typ. Själv tycker jag att man i första hand ska tumla just sängkläder för att de tar så stor plats om de ska hängtorka inomhus. Ute -inga problem, men vi har inte satt upp någon torkvinda än. Dessutom regnar det... (så vi kan ju inte ta ut torkställningarna heller). I dag har E gått tillbaka till jobbet igen, så nu kan jag tumla hela dagen om jag vill;)

Vad har ni för vardagskonflikter?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. det låter som om det inte är någon direkt konflikt, du har ju löst det på ett finurligt sätt!
En länk ang. din planta... jag tror det är mjöldagg. Kolla här;
http://www.trädgårdsväxter.com/skadedjur/mjoldagg.php

Sanna sa...

minigrisen:
Huh! Läste på om mjöldaggen, kanske lättast att göra mig av med plantan, så som den verkar sprida sig.
Tack för länken: