torsdag 14 augusti 2008

Dagispremiär

I måndags började Lo sin inskolning på dagis. Som det mönsterbarn han är, har det gått kanonbra;) *skryt-skryt* Första dagen var vi med hela familjen. Andra dagen bara jag och tredje dagen fick jag sitta i ett annat rum och läsa tidningar i tre timmar... I dag var jag med en kvart innan jag åkte i väg. Då passade jag på att åka hem till C för kaffe och terapisamtal. (Det var alltså jag som agerade terapeut åt henne.) En runda på stan hann jag också med innan jag åkte och hämtade plutten, som satt och åt mackor. Dagispersonalen är helt förundrade över allt han äter. I dag fick han två portioner med fisk. Ingen av de andra ungarna ville ha tomat, men Lo pekade på tomaterna och åt glatt upp dem allihop. Hoppas bara att han inte får ont i magen av all mat! Han blir liksom aldrig mätt...

Det känns väldigt skönt att det gått så bra hittills. Visst kan det komma bakslag när han börjar gå längre dagar, men det är inget jag tänker ägna någon energi åt i nuläget. Det bästa är att utgå ifrån att det kommer att fortsätta gå bra, då finns alla förutsättningar för att det också kommer att göra det. När inskolningen är klar kommer han att gå på dagis tre dagar i veckan, fem timmar åt gången. Undrar vad jag ska hitta på då?! Skojade bara... Det blir inte svårt att sysselsätta mig! För det första ska jag söka jobb, för det andra ska jag fika med J och för det tredje så har jag en del hushållssysslor att ta i tu med... Sy ska jag också göra. Och shoppa, tänkte jag skriva, men då behöver jag ett jobb först...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt att det går så bra med dagis och Lo. Och härligt att han är matglad och äter! Här hemma slår vi oss blodiga med att få Dino att äta och det går så där. just nu vill ha bara ha riskakor. han ät stönig min son.

Och tiden då Lo är på dagis lär gå sååå fort, frågan är om du kommer hinna med hälften med det som står på din lista. hi hi!

kram Elma