fredag 8 augusti 2008

Storbak

I går ägnade jag mig åt storbak inför den kommande inflyttningsfesten. Trots dubbel sats av Leilas Cupcakes blev det bara 15 stycken, så det blir till att göra några satser till. Denna gång blev de pistagegröna med silverkulor på. Så fina så:) Nästa sats kommer bli ljusrosa, inte så där slemmigt knallrosa, som de råkade bli förra gången... Jag bakade även bröd för första gången i mitt liv. (Scones räknas väl inte som bröd?) Det blev dubbel sats även där, men när jag skulle hälla i 6 dl gräddfil hade jag bara 3 dl. Så jag gjorde en vild chansning och bytte ut 3 dl gräddfil och 1 dl vatten mot 2 dl creme fraiche tomat och basilika samt 1,5 dl mjölk. Det blev 12 små krukor som ligger i frysen nu och 1 liten limpa som ligger i våra magar... Riktigt gott blev resultatet, om jag får säga det själv;) Nu ska jag baka en dubbelsats till och göra två limpor, av mitt modifierade recept. *intresseklubben antecknar* Orginalreceptet finns på Arlas hemsida, därifrån har jag även lånat bilden nedan.


Inga kommentarer: