tisdag 19 augusti 2008

Knäskada

Vaknade en natt för ett par veckor sedan av att jag hade sådan fruktansvärd värk i knät. Det släppte något efter en timma och jag kunde sova vidare. Efter det har jag haft känningar i knät till och från och legat vaken en stund de flesta nätter. Värst är det när jag vilat eller om jag går i trappor. Att hoppa upp i luften med Lo i armarna är inte heller någon "höjdare"... Jag vet inte var det onda kommer ifrån, men jag misstänker skarpt att det finns ett samband från fjällturen när jag lekte bergsget och hoppade "graciöst" mellan stenarna. Jag kände inte något då, men det kanske blev en överansträngning. Man är ju inte 20 längre... I morgon har jag en tid på vårdcentralen och hoppas att de kan ge besked om vad det är och hur jag blir av med det. Något jag inte vill höra är "gå hem och vila några dagar, hör av dig om det inte blir bättre". Jag har vilat tillräckligt och behöver verkligen röra på mig igen för att må bra.

Inga kommentarer: