tisdag 19 augusti 2008

Kuddkrig

Det började i fredags. Jag stack in på Hemtex i Mariesatd och hittade söta kuddar till 70 % rea. Ni som hängt här ett tag vet att jag kan motstå allt utom bra erbjudanden. Ville helst ha de ljusgröna, men det fanns bara en grön kvar. Med Simon och Thomas ord köp alltid 1, 3, eller 5 kuddar i bakhuvudet ville jag ha 3. Kan ju liksom inte bara köpa 1 när de är så billiga. Så det blev 1 grön och 2 blå i samma stil. Tänkte att om de gröna finns i Skövde kan jag byta de blå mot dem.

Sagt och gjort. De gröna fanns i Skövde så jag tog med de 2 blå och bytte dem mot gröna. Nu hade jag alltså 3 gröna. Det var bara ett problem. I Skövde fanns även rosa. Jag älskar rosa just nu.

Idag åkte jag tillbaka till Hemtex i Skövde, med svansen mellan benen, och bytte mina 3 gröna kuddar mot 3 rosa. Och jag är så glad att jag "kunde med". För de rosa känns så rätt. Innan jag lämnade kassan belyste personalen mig att det imorn är sista dagen med rea, sedan plockar de bort allt. Tror bestämt de ville hinta något;)

Så vad kan vi lära oss av detta? Jo, för det första; ta aldrig av etiketterna när du kommer hem, känn efter om det är rätt färg på produkten, och om det inte är det, dra dig inte för att gå tillbaka och byta -igen och igen och igen...

*Intresseklubben antecknar.*

Inga kommentarer: