tisdag 2 oktober 2007

Pappa inlagd

Han blev det i lördags natt. Jag fick reda på det innan vi skulle hoppa på tåget hem från Göteborg. Jobbigt. Men läget är stabilt. Tror jag.

Snart ska åka och hälsa på mamma och testa mina nyvunna kunskaper inom trädbeskärning. Vi var några damer som fick en liten snabbkurs på bostadsrättsföreningens städdag. Mina föräldrars träd kan behöva få sig en omgång..;) Det är hög tid att plocka björnbär också. Gott att blanda med hallon i en smulpaj eller koka upp i vinter med lite socker och hälla över vaniljglass. Mumma!

Update (kl 13:45): Mamma blev försenad hem och Lo har precis somnat så det får bli en sväng dit imorn istället. Nu ska jag sätta på kaffe och göra i ordning en varm macka med dijonsenap, skinka och ost. Om Lo fortsätter sova så ska jag sätta mig ute i solen och njuta med en tidning.

Inga kommentarer: