torsdag 25 oktober 2007

Inredningsdrömmar

Såg på Room Service i går. Äntligen tog de upp det här med råspont på väggarna, som jag så gärna vill ha... Läste även inredningsmagasin innan jag somnade och drömde alltså om renoveringar typ hela natten... Fast inte mig emot;) Huset som vi är lite intresserade av behöver nytt kök och jag är inne på svarta vitvaror. (Undrar hur länge de kommer kallas vitvaror?) Har inte sett dem i verkligheten än och de är säkert ganska opraktiska med tanke på fingeravtryck, men det känns nytt och kul! Fast de går lite emot mina tankar om ett modernt lantkök. Eller skulle det funka? Modernt skulle det ju i alla fall bli. Rostfritt skulle funka, men det känns som att det har varit så länge nu.
k
Angående råsponten skulle jag ha det i hallen och vardagsrummet. Skulle
även vilja flytta en vägg för att förstora vardagsrummet, men tror den är bärande. En kamin skulle vara mysigt också! Att ta bort en vägg i badrummet, som angränsar till en klädkammare, vill jag också göra. Därefter ska det förstås förvandlas till ett litet mysigt hemma-spa. Jag tänker mig mest vitt där inne, med någon neutral accentfärg, kanske brunt. Badkar med lejontassar. Lite trädetaljer, kanske valnöt? E är inte så förtjust i mina storslagna planer. Han tycker att det räcker att måla om köksluckorna, (som är knallblå).
k

Våra husplaner är som upplagda för konflikter. Kanske enklast att köpa nytt ändå... Jag väljer kakel och så vidare, frågar E om han gillar det, och han svarar "ja, det är snyggt". Då blir vi nog som mest nöjda båda två och vi slipper allt tjafs:)
k
k
k
k
k
k
Bilder: Husqvarna och Svedbergs

Inga kommentarer: