måndag 29 oktober 2007

Cellprov

Så var det då gjort. Obehagligare än jag mindes det för sex år sedan. Missade provet för tre år sedan på grund av flytt och ehrm, "glömska". Skulle gjort det i februari i år, men då var jag ju gravid. Skulle gjort det på efterkontrollen, men då blev barnmorskan sjuk. Skulle gjort det på min nya tid, men då fick jag mens. Så sprang jag på barnmorskan i fredags när vi var i väg på babymassagen och vips hade jag bokat in en tid till idag. Duktigt va;) Så nu är det bara att invänta provsvaren, som kommer innan jul. Hoppas tomten är snäll i år. Men jag går inte omkring och oroar mig. Förmodligen har jag glömt bort att jag tagit provet när svaret kommer. På något sätt känns det som att det händer inte mig, samtidigt som det känns som att jag inte skulle bli allt för chockad om det hände just mig. Skumt det där.

Inga kommentarer: