torsdag 9 augusti 2007

Mera dopplanering

I eftermiddag kommer prästen hem till oss. Känns sådär. Jag har ingen aning om vem det är och jag vet inte om han kommer ställa några "kluriga" frågor och så... Men det ska bli intressant att veta vad det blir för upplägg på dopet, vilka psalmer som ska spelas, i vilken ordning barnen ska döpas, hur faddrarna och vi ska agera i kyrkan och vilka de andra två barnen är. Eftersom det är en färdigbestämd dopgudstjänt så kan vi inte påverka planeringen. Annars hade det varit roligt om min lillasyster kunnat spela klarinett i kyrkan till exempel. Men nu är det bara att gilla läget, och det kommer säkert att bli bra!

Angående tårtorna så kommer det att gå på runt 1000 kr att beställa dem... Det tycker jag är för dyrt. Det plockar på ändå med maten och så. Så jag funderar på att kanske baka kladdkakor eller nåt och garnera dem fint med frukter, bär och grädde. Kan det va nåt?

Nu måste jag städa innan prästen kommer (städade ju igår! dumma E som stökar ner...;-) Hoppas jag hinner ut i solen en sväng också för att bättra på den obefintliga brännan. Vill ju känna mig lite fräsch framme i kyrkan när alla kända och okända sitter och tittar på oss...

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!
Jag undrar om du köpte den svarta klänningen med rosor fr. Beauty and the Geek kollektionen?
För jag har fått tag i en 34:a, men undrar om divided är små i storlekarna för jag tycker den är lite tajt på mig. Funderar på en 36:a....
Ha en fortsatt bra dag.

Sanna sa...

Jag upptäckte också att de är små i storlekarna. Själv köpte jag en 38 och trodde att den skulle vara "rymlig". Det var den inte. Hoppas du får tag i en större, snygg är den!
Ha en bra dag du med!