söndag 26 augusti 2007

Härliga höst

Nu känns det i luften att hösten är här. I dag har vi haft solsken, blå himmel och en härligt frisk luft. Inte alls så där kvalmigt som det var för några dagar sedan. Träden är fortfarande gröna, men ändå ligger det en del gula löv på marken.

I dag har vi varit på husvisning. Bara av ren nyfikenhet. Det var Hjältevadshus som visade upp ett av sina nybyggda hus i närheten. Det var ett fint hus, ljust och rymligt, men väckte inget habegär. Efter visningen kom mamma hem på lite blåbärspaj som jag svängde ihop innan vi åkte. Blåbär är godast i paj! Med massa vaniljvisp...

Efter helgens frossande och för att det var så skönt väder ute fick jag inspiration att springa en runda. Jag har inte sprungit på över en månad och aldrig sprungit mer än kanske max 2 km. I dag sprang jag 4,5 km!! Det gick sakta, men jag sprang! (Ja, ja... joggade.) Känner mig iaf väldigt tillfreds med att jag orkade springa så långt:) Vad det någon som sa att man inte kan vila sig iform? ;)

2 kommentarer:

elmaa sa...

Oj va duktig du är som orkar springa. Och sååå långt! Heja heja dig! Jag hatar verkligen att springa. Men nu när hösten är här och luften är lättare att andas så förstår jag om du blir motiverad. Själv funderar jag på mammabarn-jympa men vi får se om jag orkar.

Ang. CD-bok: så har jag använt mig av BokiLur. (www.bokilur.se) Jättesmidigt om man har mp3 i mobilen. Det blir lite dyrt i månaden om man inte lyssnar mycket men just nu har de ett erbjudande att man kan prova i 7 dagar gratis.

Ang. Jobb... Vi får väl stödja varandra i jobbsöket! Klart att det ordnar sig för oss som dels är smarta och dels skitsnygga. Vem skulle inte vilja anställa oss liksom? ;) Det måste ordna sig helt enkelt!

Sanna sa...

Elma: Tack för tips och pepp!