tisdag 7 augusti 2007

Fy för mens

Barnmorskan sa att mensen brukar bli mindre besvärlig efter en graviditet. Mindre blod, mindre pms, mindre smärta. Hon hade fel. Det är andra gången jag har mens efter graviditeten och allting, precis allting, är så mycket värre. Tänkte första gången att det inte är så konstigt att det är värre när det varit ett så långt uppehåll, men det är minst lika illa den här gången. Inte ens Ipren-mannen är till någon hjälp.

I kväll ska vi iväg till en kompis stuga, som ligger vid en sjö, och grilla. Underbart väder och jag ser verkligen fram emot det! Men vi får se om jag orkar. Någon vattenskidåkning blir det iaf inte för min del den här gången...


1 kommentar:

elmaa sa...

Det är samma sak för mig! Jag har till och med ringt barnmorskan för jag trodde på riktigt att det var nåt fel på mig. Men hon sa bara att det kan vara så ibland. Ibland tar det tid för kroppen att återställa sig. De flesta får mindre besvär, men vi hör väl till undantagen då. Typiskt! Jag har haft mens 3 gånger sedan Dino kom och det har varit jättejobbigt alla tre gångerna. Så jag säger som dig: Fy för mens!! Bläää!