tisdag 21 augusti 2007

Hemmafixaren

I går damp det ner ett kanonerbjudande om en symaskin i brevlådan. Jag som velat ha en i flera år! Köper tyg emellanåt för olika projekt (äppeltygerna ska t ex bli påsar till mina svarta fleecefiltar och hängas på utestolarna, helst innan sommaren är över...), som ofta blir liggande för att jag inte orkar låna någon maskin. Men nu ska det bli ändring på det! Har lånat svärmors några gånger, men hon använder den ganska mycket själv så det känns inte bra att ha den för länge. Jag vill ju kunna sätta mig ner när jag har lust (och tid), spontant, och pyssla lite.

Vi köpte även en ny hylla till sovrummet, som jag precis skruvat ihop. En Pilaster-kopia i ek, fast med fyra hyllplan. Tänkte sätta upp den i sovrummet och lägga mina pocketböcker på den. En ljuslykta för mysig höststämning ska den väl rymma också! Tänkte ha hyllan uppskruvad och iordninggjord på väggen innan E kommer hem från jobbet, men så är det det här med plugg och skruv. Ska jag ta en sån där plugg i plast, eller en sån där som typ expanderar (tror den används till gipsväggar)? Vad är det för väggmaterial bakom tapeterna? Tror det är en bärande vägg, låter annorlunda än de andra väggarna när jag knackar på den. I så fall behöver jag ett annat borr till borrmaskinen... Hmm. Vill själv! Ska jag chansa?

1 kommentar:

Anonym sa...

var köpte du pilaster-kopian? letat utan resultat.
svara gärna till carropettersson@hotmail.com