söndag 19 augusti 2007

Kloka ord

Sagt av privatekonomen Ingela Gabrielsson i GP i morse. "Mycket handlar om att hitta vettiga lösningar och inte förhasta sig när det gäller inköp. Det kommer alltid nya bra erbjudanden även om man inte tror det." Borde läst det i går innan jag åkte till porslinsfestivalen i Lidköping och shoppade loss. Men ibland är det svårt att hejda sig. En del inköp var motiverade, andra kanske inte riktigt... Koppar har vi till exempel gott om. Men jag gillar ju koppar!

Till Lo köpte jag en skjorta, blå manchesterbrallor och en gubbkeps. Till mig själv blev det en stickad förklädesklänning och lite smink.

Plockade upp en gammal klasskompis längs vägen och vi hade som vanligt väldigt roligt när vi väl träffades! Samma humor har vi och oftast räcker det med en min eller en blick för att förstå varandra.

Inga kommentarer: