måndag 31 augusti 2009

Rosa 4

Så står det på en av mina kollegors spegel. Det är ett internt litet skämt om att personalen behandlas som boskap: så länge de mjölkar bra är allt finemang, men om de inte gör det skickas de till slakt. *Muuuuu!*
Sådan är jargongen på mitt jobb. Jag tänker inte gå in på några detaljer, men kan ändå säga att det finns ett allmänt missnöje och att det förekommer meningsskiljaktigheter mellan cheferna och personalen. (Vilket i och för sig inte är helt ovanligt på en arbetsplats.) Personligen har jag inte blivit involverad i konflikter på de arbetsplatser jag befunnit mig på tidigare. Jag är helt enkelt inte den typen av person. Jag är snarare en sån som går till jobbet för att göra ett bra jobb och vara trevlig mot dem jag möter. På den här arbetsplatsen är det dock svårt att inte låta sig påverkas av konflikterna runt om kring mig när jag samtidigt känner att jag själv blir attackerad i ryggen. Helt oprovocerat. Från kelgris till det svarta fåret. Bara så där. Vad har förändrats? Hur gick det till? Någon som vet?

Inga kommentarer: