tisdag 25 augusti 2009

Scarf v/s halsduk

I morse hade vi bråttom att komma i väg till dagis, jag och Lo. Precis som alla andra mornar alltså... När vi fått på oss skorna rycker jag åt mig en färgglad scarf för att piffa till min för övrigt väldigt svarta outfit, varpå den observante Lo kutar fram till garderoben med orden "halsduk, halsduk, halsduk" och drar fram sin halsduk. Nu gäller det att försöka vara pedagogisk eller låta Loungen ha halsduk på sig till dagis (trots att det är 14 grader varmt ute), tänker jag och väljer det förstnämnda alternativet.

- Du behöver ingen halsduk idag, det är varmt ute. Det där är en halsduk. *pekar på Los halsduk* Det här är en scarf. *pekar på min scarf och håller andan*

Lo tittar på mig, lägger in halsduken i garderoben och jag andas ut. What a piece of cake.

Inga kommentarer: