torsdag 27 augusti 2009

Kvällskonversation

E jobbar vid sin dator i vardagsrummet och jag sitter och facebookar i köket. Så mysigt har vi det på kvällarna... ;-)
S: Usch vad du verkar snorig, ta lite Kan Jang.
E går fram till kylskåpet och kollar om vi har någon.
E: Det är bara lite kvar, vill du ha det?
S: Nä, ta du, jag blir gärna sjuk.
Och så är det. Jag blir gärna sjuk nu. Lite lagom så där. Feber. Ingen äcklig maginfluensa. Bara lite feber så jag kan sooova, läsa lite och kanske till och med orka baka en kaka. Men så länge termometern inte visar över 38 grader (jag har typ 36,5 i vanliga fall) så är det bara att stoppa i sig ipren och köra på. Det brukar hjälpa. Jag blir sällan sjukare än så. Och då är jag ju "inte sjuk" utan kan jobba på och leva som vanligt?

2 kommentarer:

Anna sa...

Känner igen det där, jag blir aldrig sjuk heller! Inte riktigt sjuk...
Hur var föreläsningen av Emma?
Ha en skön helg!

Sanna sa...

Anna: Föreläsningen var intressant. Tänkvärd. Lite "spretig", men väl värd att lyssna på. Hon verkar stark, den där Emma! Får nog ta och köpa hennes bok så jag får ett annat djup i det hon berättade.