tisdag 25 augusti 2009

Föreläsning

I morgon kväll ska jag gå på en föreläsning hållen av simmerskan Emma Igelström. (Igel+ström, är det en slump att hon blev ett vattendjur..? ;-)

"Elitidrott innebär att ständigt leva under stor press. Hur hanterar man pressen i vardagen? Hur kan man som ledare underlätta? Vad är viktigt i ett ledarskap? Mina erfarenheter av de ledare jag haft genom åren, alla har varit olika och haft olika ledarstilar. Mitt liv med bulimi upptogs av tankar kring mat och ätande. Bulimin blev mitt sätt att hantera all press och ångest. En dag gick det inte mer, min kropp sade stopp, jag var tvungen att få hjälp. Under tiden för tillfrisknandet lärde jag mig att hitta balansen och harmonin i livet."

Jag har ingen relation till Emma, inte ens som den elitidrottare hon var ("Hon lämnade VM i Moskva som hela världens simdrottning - tre världsrekord, tre guld och ett silver.") eftersom jag tycker att simning är en urtrist sport. Men, jag tror att hon har en intressant historia att berätta, att hon kan beröra och att jag kanske till och med kan relatera till vissa delar i hennes historia. Men det återstår att se. Morgondagen kommer i alla fall helt klart ge mig något mer än vad en vanlig onsdag gör.


Inga kommentarer: