söndag 16 augusti 2009

Sömnlös i Skövde

Det har inte blivit mycket sömn i helgen... Fredagskvällen bjöd inte på några munterheter och när jag väl gick och la mig tog det ett bra tag innan jag lyckades somna. Efter några timmars jobb på lördagen var det dags att fräscha till mig inför en kollegas 50-årsfest på kvällen. Hon bjöd på en väldigt god buffé och ännu godare tårtbuffé! Med en halv flaska vin innanför västen ville jag inte att kvällen skulle ta slut redan vid tiotiden, då de andra åkte hem, utan drog vidare till stan och Husaren. Där var det ett coverband som spelade Iron Maiden-låtar och mitt under en låt var det en kille i publiken som gick ner på knä och friade till sin flickvän! Därefter följde värsta hångelfesten och jag trodde nog att han skulle äta upp henne... Hem kom jag vid tretiden och Lo väckte mig redan vid sju genom att glatt ropa "MAMMIS!" och därefter pussa på mig. Trots att jag var helt slut hade jag svårt att somna om och idag har jag varit riktigt seg! Kan tillägga att jag bara drack vatten efter klockan tio, men det var visst ett misstag att sluta dricka alkohol så tidigt på kvällen för jag brukar aldrig annars bli dålig dagen efter ;-)


Här är jag och 2 av mina galna kollegor. Kan meddela att jag var lika trött som jag ser ut...

Inga kommentarer: