tisdag 1 september 2009

En typ av premiär

I helgen var det dags för Skövdes största årliga happening -The Matfestival! Under dagarna två skulle det förtäras, shoppas och åkas karusell i city. Och partas. Förstås. Det sistnämnda tänkte jag låta bli den här gången då det blivit mycket av den varan på sista tiden. (Eller som en kollega sa : "Jag tycker synd om din sambo när du är ute och festar så mycket...") Planen var enkel. Jag tänkte helt enkelt möta upp några vänner efter fredagens arbetsdag för att äta och dricka något gott i ett par timmar och sedan åka hem. Det blev inte riktigt så... "En timma eller två" blev flera och plötsligt stod jag och shakeade loss till discokungen Magnus Carlsson, som uppträdde live. Om jag hade planerat en helkväll hade jag tagit med ett ombyte till jobbet och framförallt ett par skor med klack. Det där med skor är lite heligt... för som en ren principsak har jag alltid klack när jag festar eftersom jag inte kan ha det på jobbet. Nu blev det dock inte så denna gång, istället fick mina gamla svarta Nike-basketkängor följa med ut på krogen... Men jag hoppas att det inte enbart var första utan även sista gången!

*Intresseklubben antecknar*

Inga kommentarer: