torsdag 17 september 2009

Jobba mindre

I dag tog chefen ett snack med mig och frågade om jag vill att min provanställning ska övergå till en visstidsanställning, om inte så var det tack och goodbye. "Ja, kanske det...?" svarade jag lite nonchalant och sa sen att jag vill vara ledig en dag i veckan. Vilken dag det blir får jag reda på i morgon, men jag skickade precis ett sms till chefen om en önskan att vara ledig onsdagar. Jag tror onsdag är en bra dag för då blir det ett avbrott mitt i veckan för både mig och Lo att ta igen oss på. Åhh vad skönt det kommer bli! De veckor jag jobbar en av helgdagarna kommer jag att vara ledig två dagar nästkommande vecka. Nice! :-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad bra! Grattis till förlängt arbete och ytterligare ledighet ;-). Ha en skön helg!

Sanna sa...

Tack! Jag får energi bara av vetskapen att vara ledig varje onsdag:-)