söndag 20 september 2009

Soffbestyr

När jag och E blev sambos för sisådär nio år sedan och skulle köpa gemensamma möbler var jag helt inne på en vit tygsoffa. Att det sedan blev stora blå skinnsoffor med mörka trädetaljer är för mig fortfarande ett mysterium. Hur gick det till? Några år senare när vi gick isär investerade jag i ett par bruna, mer stilrena skinnsoffor som vi behöll när vi flyttade ihop igen. De blå såldes. Efter ett år i huset har vi planer på att göra om i vardagsrummet och jag har sålt mina soffor på Blocket. Efter några dagar i ett tomt ekande vardagsrum hämtade E hem en bättre begagnad vit bäddsoffa som vi ställt i vardagsrummet "så länge". Tanken är att den ska upp i gästrummet när (om...) drömsoffan i Howardmodell anländer. Fast den gör sig rätt bra i rummet faktiskt, så plötsligt känns det inte lika akut med en ny soffa ;-)
.

Före. Jag gillade de gamla sofforna fortfarande, men ibland bara måste man ha förändring!
.

Under några dagar fick det bli tv-tittande i de här... Inte alls lika mysigt!
.

Här är den nya. En klasssik Ektorp från Ikea. En riktig svenne-soffa med andra ord!
.

Inga kommentarer: